Video igre su deseta umetnost. Možda se to u ovom trenutku čini neverovatnim, ali istina je – video igre su novi medij, osmišljen, dizajniran i programiran tako da igrač aktivno učestvuje u njemu, zbog toga video igre imaju moć, više nego bilo koja druga umetnost, da utiču na igrača, na tog čoveka koji se prepušta igri, iz želje za zabavom, begom od stvarnosti ili iz potrebe da bude neko drugi, makar na trenutak.

  Možda se to u ovom trenutku čini nemogućim, ali mi znamo da igre mogu da promene ljude, onoliko koliko umetnost može da utiče na čoveka, pa se zanosimo idejom da će igre spasiti čovečanstvo, a ako ne sve nas, onda barem pojedince, makar jednog jedinog igrača. Zato smo napravili igru “Sobakaisti”, prvu litero igru od kada je sveta i ljudi, prvu igru koja koristi virtuelni i stvarni svet kao igralište. Označili smo je kao “litero igru”, jer želimo da se ograničimo od svih onih koji video igre doživljavaju kao jeftinu zabavu, želimo da se razlikujemo od onih koji računaju na potrošačku svest i rasutu pažnju korisnika, hoćemo da svi znaju da su Sobakaisti umetničko delo, celovito i sadržajno umetničko delo koje koristi medij video igre sa jasnim ciljem. Reč “litero” dolazi iz esperanta i znači “slovo”. Koristimo je da bismo naglasili da je čitanje u osnovi igranja naše igre, a i da bismo je približili žanru tekstualne avanture, u kojem i razvijamo litero igru “Sobakaisti”.

  Svaka igra ima cilj, pa tako i naša litero igra ima vrlo jasan i dostižan cilj, a on je jedna informacija, odgovor na pitanje – “Šta je smisao života?”. Igrač će morati da savlada brojne izazove, da razvije i primeni nove veštine, da nauči i shvati  sve prepreke sa kojima će se suočiti u igri, jer porebno je mnogo da bi se prešla ova igra. Igrač koji stigne do samog kraja, osvojiće pobedu otkrićem odgovora na ovo pitanje. Pobednik litero igre Sobakaisti znaće šta je smisao života i moći će da izabere hoće li tu informaciju zadržati za sebe ili će je objaviti i time, možda, pokvariti igru drugima.

Želite li da igrate?

Nova igra